Garancia

A garancia időtartama új áru vásárlása esetében a fogyasztó részére minimum 24 hónap. A garancia a vásárló általi átvétel napjával kezdődik, és a garanciális javításban töltött idővel hosszabbodik. A jogos reklamáció lebonyolítását követően a garanciális idő a reklamáció időtartamával hosszabbodik. A reklamáció időtartama a termék átvételét követő napon kezdődik, és a reklamáció lezárásának napjával végződik, nem a termék, vevő általi átvétel napján. Jogosulatlan reklamáció esetében a garanciális idő nem hosszabbodik meg. Amennyiben a reklamáció a törvény által előírt időtartamon belül az áru egy új termékre való cseréjével záródott le, a garanciális idő a vásárló az új szériaszámot tartalmazó garancialevél átvételének időpontjától a teljes hosszában megújul. A garancia anyaghibára, működési hibára, gyártási hibára, valamint az eladó munkatársai által végzett szerelési vagy telepítési hibára vonatkozik.

Az alábbi esetekre nem vonatkozik garancia:

  1. helytelen kezelésből, szakszerűtlen vagy nem megfelelő bánásmódból, a használati utasításnak ellentmondó használatból, vagy az elosztóhálózat túlfeszültségének hatására, és az eszköz mértéktelen mechanikus elhasználódásából kifolyó károk
  2. általános használatból kifolyó elhasználódás
  3. termék mechanikus károsodása
  4. elektromos túlfeszültség (láthatóan megégett alkatrészek vagy nyomtatott áramkörök)
  1. a termék nem megfelelő körülmények közti használata, melyek hőmérséklete, portartalma, vegyi vagy mechanikus feltételei nem felelnek meg az irodai környezetnek
  2. szakszerűtlen bánásmód, kezelés vagy a termékápolás elhanyagolása
  1. a termék mértéktelen terheléséből, a dokumentációban feltüntetett feltételekkel vagy az általános elvekkel ellentétes használatból kifolyó károk
  2. szakszerűtlen beavatkozás vagy paramétermódosítás
  3. vásárló által módosított termék (festés, hajlítás, stb.)
  4. természeti jelenségek vagy felsőbb erő által keletkezett károk